Mulți chiriași se confruntă cu situația în care, din diverse motive personale sau profesionale, decid să elibereze locuința înainte de termenul stabilit în contractul de închiriere. Însă, ce se întâmplă când proprietarul solicită plata în continuare a chiriei pentru o lună suplimentară, chiar dacă locuința a fost eliberată?


1. Există contract scris?

Cu contract scris: Dacă ați semnat un contract pe durată determinată (ex: 12 luni) și nu există o clauză de reziliere anticipată, în principiu, proprietarul ar putea solicita despăgubiri pentru rezilierea unilaterală.

Doar dacă acest aspect este prevăzut în contract, printr-o clauză penalizatoare clară.

Fără contract scris: Dacă nu există contract scris sau dacă în contract nu se menționează o perioadă minimă obligatorie, nu poate fi cerută chiria suplimentară dacă spațiul a fost eliberat și predat în stare corespunzătoare.

2. Care este rolul garanției?

Garanția poate fi reținută parțial sau total doar pentru:

daune aduse imobilului sau obiectelor din dotare;

chirie restantă;

facturi neplătite.

În lipsa unor astfel de datorii sau daune, garanția trebuie returnată integral.

3. Poate proprietarul să te acționeze în instanță?

Da, dar pentru a avea câștig de cauză, trebuie să dovedească un prejudiciu real și existența unei clauze contractuale care să justifice solicitarea chiriei suplimentare.

În absența acestor elemente, instanța va respinge cererea.

4. Ce poți face?

Notifică proprietarul în scris despre data plecării și predării locuinței;

Păstrează dovezile predării în stare bună: fotografii, proces-verbal de predare, martori;

Solicită returnarea garanției în termen rezonabil;

Apelează la consultanță juridică dacă apar pretenții nejustificate.


Contactează-ne!

✉️ office@sfat-avocat.ro

📱 WhatsApp: 0771 639 716

Distribuie această informație ♻️ – poate ajuta pe cineva!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.